Kampanj på sociala medier för hållbar stad

  • Kampanj på sociala medier för hållbar stad

    Konsttävling positionerar byggbolag. 

    Skanska vill inte bara bygga hus utan också bidra till hållbara städer. IMCG har i det uppdraget kontinuerligt lagt upp kommunikationsstrategier och producerat innehåll som stödjer det arbetet.

    Film om konst för hållbarhet
    Vid en konsttävling arrangerad av vår kund gjorde vi en sociala medie-kampanj med flera korta filmer på Facebook, Instagram och Twitter. Filmerna berättade om varför konst behövs och visar på Skanskas höga ambitioner inom hållbarhet.
    Förutom korta kampanjfilmer producerade IMCG även en film om själva tävlingen, som Skanska exempelvis använder på sin hemsida.

    Film om tävlingen

     

  • Vill du veta mer om kampanjer i sociala medier?

    Kontakta Anna-Karin Dahlin.

    Kontakt

    Område:
    Bygg

    Aktör:
    Skanska Nya Hem Göteborg

    Strategisk konsulttjänst:
    Kommunikation