Innovationstävling – Resenärskampen 2012

  • Innovationstävling – Resenärskampen 2012

    Studenter formar framtidens hållbara resande.

    En första version av IMCG:s koncept Resenärskampen genomfördes under 2012. Tävlingen fokuserade på nytänkande idéer för ett hållbart resande med hänsyn tagen till resenären och miljön. Tävlingsidéerna kunde handla om smartare kollektivtrafik, innovativa bränslesystem eller enkla vardagslösningar för pendlaren.

    Resenärskampen riktade sig till studenter och forskare vid universitet och högskolor i Västra Götalandsregionen och det gavs möjlighet för den tävlande att aktivt ha kontakt med högt uppsatta beslutsfattare och inspiratörer i Göteborg och använda dem som bollplank. Detta skapade en unik process där unga människor tydligt kunde vara med och påverka agendan.

    IMCG ansvarade för projektledning och kommunikation.

  • Vill du veta mer om Resenärskampen?

    Kontakta Anna-Karin Dahlin.

    Kontakt

    Produkt:
    Aware

    Område: 
    Transport, Smarta städer

    Aktör:
    Chalmers tekniska högskola, Göteborgs universitet/Göteborgs miljövetenskapliga centrum i samarbete med Västra Götalandsregionen och Västtrafik

    Strategisk konsult:
    Projektledning, Kommunikation, Expertis – affärsutveckling

    Pressklipp
    Metro ”Pling-sidan”
    Bohusläningen