Positionera byggbolag inom social hållbarhet

  • Positionera byggbolag inom social hållbarhet

     Kommunikationsuppdrag: ta fram strategi och positionera.

    På uppdrag av ett ledande byggbolag har IMCG satt upp en strategi för att synliggöra arbetet inom social hållbarhet. IMCG lade upp en långsiktig kommunikationsstrategi som syftar till att berätta från start om arbetet som bedrivs inom bostadsutvecklings- och byggprojekt för att främja integration och sysselsättning, exempelvis genom praktikplatser och studiebesök.

    Syftet med kommunikationen är att öka effekten av det arbete som görs och stimulera fler aktörer inom byggbranschen att göra detsamma.

    IMCG har utformat strategi och aktivitetsplan, identifierat relevanta nyhetskanaler samt producerat videoreportage, pressmeddelanden och redaktionella texter där de berörda människorna själva får berätta sin historia. Strategin spänner över internpublikationer, traditionell mediebearbetning, nätverksträffar för branschfolk och sociala media .

     

  • Vill du veta mer om att synliggöra sociala hänsyn?

    Kontakta Anna-Karin Dahlin.

    Kontakt

    Område:
    Bygg

    Aktör:
    Skanska Nya Hem Göteborg

    Strategisk konsulttjänst:
    Kommunikation