Sociala medier

  • Sociala medier

    Sociala medier är en självklar del av ett företags löpande kommunikationsarbete. Vi kartlägger de sociala kanaler där din organisation når ut bäst, startar konton och hjälper dig att sticka ut i flödet med filmer, bilder och angelägna uppdateringar.
    IMCG tar fram spännande nyheter i organisationen och håller ert flöde, på så väl hemsida som övriga digitala kanaler, levande. Vi genomför även tillfälliga kampanjer som skapar snackisar kring satsningar och evenemang.

    ny social media

  • Vill du slå igenom i sociala medier?

    Kontakta Anna-Karin Dahlin
    0766-36 53 07
    anna-karin.dahlin@imcg.se


Utvalda uppdrag

  • Nordbygg: viral spridning gav dubbelt så många följare

    Inför Nordens största fastighetsmässa Nordbygg lade IMCG upp en Facebook-kampanj för automationsföretaget Regin.
    Med intervjuer, demofilmer, bilder och nyheter från platsen fick de sina inlägg visade närmare hundratusen gånger. Under bara en vecka dubblerades antalet följare av Facebooksidan, vilket företaget upplevde som ett bevis på det genomslag sociala medier har i marknadsföring idag.

  • Konsttävling i Örgryte: kampanj på social medier för hållbar stad

    Skanska vill inte bara bygga hus utan också bidra till hållbara städer. IMCG lägger kontinuerligt upp kommunikationsstrategier och producerar innehåll som stödjer det arbetet.
    Vid en konstsatsning gjorde vi flera korta filmer som tillsammans blev en kampanj på Facebook, Instagram och Twitter. Den berättar varför konst behövs och visar på Skanskas höga ambitioner inom hållbarhet. Se samtliga filmer här.

  • Tysta Offentliga Rum: Digital strategi för att nå ut

    I innovationsprojektet Tysta Offentliga Rum har IMCG producerat relevant content för social medier genom hela innovationsresan. Beroende på i vilken fas utvecklingen befunnit sig har filmer producerats i olika format för publicering i sociala medier, exempelvis en konceptfilm, reportagefilm från invigningar och event, korta mobilfilmer på språng. Tack vare ett framgångsrikt partnersamarbete spreds content via ytterligare sociala plattformar.