IMCG-bloggen

IMCG lanserar ny app

2014-04-23

Nu öppnar den nya digitala evenemangsarenan i Göteborg.
En eventbesökare har fram tills idag behövt ladda ner mer än 10 appar för att få information kring ett evenemang. Nu sammanförs allt i en gemensam app.
– Till helgen kan besökare uppleva en större del av Göteborg i samband med helgens fotbollsmatcher på Gamla Ullevi, säger initiativtagare Jonas Norrman, vd IMCG.

 Med ”Smart City Events” blir Göteborg världsledande i mobil eventkommunikation.

Den digitala evenemangsarenan ”Smart City Events” är ett samarbete mellan företag och representanter från Göteborg stad. Information om vad besökaren kan göra innan och efter evenemanget vävs samman med möjligheten att kommunicera mellan publik och arrangör samt besökare sinsemellan. En sorts Tripadvisor i realtid.

Med ”Smart City Events”, som utgår från IMCG:s kommunikationsplattform, blir Göteborg världsledande i mobil eventkommunikation. Appen är ett modernt komplement till traditionella arenaevenemang, men kan även fungera som den enda arenan där evenemanget inte är knutet till en fysisk scen, så som exempelvis Midnattsloppet eller Kulturkalaset. Med den digitala evenemangsarenan skapas en gemensam plattform för deltagare, åskådare och näringsliv.

Hämta appen via knappen nedan.

Posted in:
Om författaren

Anna-Karin Dahlin

Anna-Karin Dahlin

Anna-Karin Dahlin är strategisk kommunikationschef på IMCG och ingår i företagets ledningsgrupp. Anna-Karin är utbildad journalist och har bland annat arbetat på Sveriges Radio som reporter, nyhetsankare och programledare