IMCG-bloggen

IMCG i Los Angeles med ny mediekanal.

2014-05-19

I veckan är IMCG i Los Angeles för att träffa personer inom musikbranschen.
– Vi för skarpa diskussioner om en ny mobil mediekanal, som bygger på IMCG:s plattform GoMode, säger Magnus Andersson, partner IMCG.

Målsättningen är att till årsskiftet ha musikstjärnor som använder vår plattform.

I en förändrad musikindustri, där skivförsäljningen minskar och den digitala användningen ökar krävs nya intäktskällor. Genom behovsanalys och innovationsutveckling har IMCG:s digitala evenemangsplattform bearbetats och anpassats för att kunna användas som en exklusiv kommunikationskanal mellan artist och fans. Processen mot nöjesindustrin har gjorts i samverkan med investerare, där den amerikanska marknaden är prioriterad och verktyget kan knoppas av i eget bolag.

– I Los Angeles träffar vi produktionsbolag och personer som arbetar med världsartister inom musikbranschen. Målsättningen är att till årsskiftet ha musikstjärnor som använder vår plattform, säger Magnus Andersson.

Om författaren

Anna-Karin Dahlin

Anna-Karin Dahlin

Anna-Karin Dahlin är strategisk kommunikationschef på IMCG och ingår i företagets ledningsgrupp. Anna-Karin är utbildad journalist och har bland annat arbetat på Sveriges Radio som reporter, nyhetsankare och programledare