IMCG-bloggen

"C" som i communication

2016-03-11

Företaget utvecklas i takt med att efterfrågan på våra tjänster ökar. IMCG har som devis “ingen innovation utan kommunikation” och nu befäster vi det genom att ta in ordet communication i vår tagline: IMCG – Green Innovation and Communication.

Även bokstaven “C” i vårt företagsnamn byter innebörd. Från och med idag står IMCG för Innovation Management and Communication Group.

Vi är övertygade om att förmågan att kommunicera i kombination med att skapa ett kontinuerligt flöde av innehåll kan vara skillnaden mellan att lyckas och stå still. Inte minst då antalet kommunikationskanaler har exploderat och den digitala transformationen står högt på många branschers agenda. Med rätt kommunikation kan vi synliggöra, positionera och påverka åt våra kunder. Vi kan skapa medvetande och förhoppningsvis öka antalet gröna innovationer och initiativ på marknaden.

Förutom kommunikationstjänster erbjuder vi som alltid affärsutvecklinginnovationsledning samt finansieringsstöd via samverkansprojekt och ansökningsförfaranden.

Ta del av fler nyheter i vårt Nyhetsbrev.

Om författaren

Anna-Karin Dahlin

Anna-Karin Dahlin

Anna-Karin Dahlin är strategisk kommunikationschef på IMCG och ingår i företagets ledningsgrupp. Anna-Karin är utbildad journalist och har bland annat arbetat på Sveriges Radio som reporter, nyhetsankare och programledare