IMCG-bloggen

Så tidsinställer du inlägg på Facebook

2019-06-05

Röda dagar, klämdagar och sommarsemester i antågande kan göra det svårt att hålla uppe företagets flöde på sociala medier. Men schemalägger du dina statusuppdateringar publiceras ditt innehåll även när du inte har personal på kontoret.

Har du en Facebooksida för din organisation kan du skapa ett inlägg och schemalägga det för senare publicering. Ett smart och effektivt sätt att planera och förarbeta sitt innehåll. Inte minst när man vill få ut inlägg under dagar och perioder när det inte är ordinarie arbetstid.

Så här schemalägger du ett inlägg

* Gå in på din företagssida och skapa ett nytt inlägg som vanligt

* I det gråa fältet “Nyhetsflödet” trycker du på den mindre knappen ”Dela nu” som har en lite symbol av en klocka framför sig

* Välj alternativet Schemalägg i listan som kommer upp

* Välj Publicering, sedan datum och tid då du vill att inlägget ska publiceras

* Klicka på Schemalägg

Vill du ha hjälp att skapa ett kontinuerligt flöde av värdeskapande innehåll på era sociala medier? Kontakta IMCGs kommunikationsteam.

Posted in:
Om författaren

Anna-Karin Dahlin

Anna-Karin Dahlin

Anna-Karin Dahlin är strategisk kommunikationschef på IMCG och ingår i företagets ledningsgrupp. Anna-Karin är utbildad journalist och har bland annat arbetat på Sveriges Radio som reporter, nyhetsankare och programledare