IMCG-bloggen

  • Vi presenterar dig för 100 smarta städer

    IMCG känner 100 smarta städer och har kontakter både på stadsnivå och arbetar med nyckelorganisationer och nyckelföretag inom städerna. Vi matchar dina produkter och tjänster med de smarta städernas behov. Låt oss introducera dig till en värld av smarta städer!

  • Så kraschar du ett varumärke

    Vi sitter i en svart minivan av märket Mercedes och åker säkert i 220 km/h på Autobahn från Frankfurt på väg mot Düsseldorf för möte med kund. Det är jag, Amanda von Matern, min kollega Maria Dahlin och ytterligare två resenärer. Av chauffören får vi ingen information, men av en språkkunnig medpassagerare får vi veta att vi kör ikapp en större buss som vi måste byta till.

  • Ny forskning: 3D kan lyfta handeln

    Handeln har idag stora utmaningar. Fysiska butiker lägger ner samtidigt som e-handel brottas med felköp och returer. Nu visar forskning från Handelshögskolan i Stockholm att digitala verktyg för interaktiv visualisering av produkter kan vara nyckeln till att få grepp om problemen.
    – Kunden idag vill inte ha någon skillnad mellan fysisk och digital handel. Digital visualisering blir ett viktigt steg i att sudda ut gränserna däremellan, säger Carl-Philip Ahlbom, forskare på Center for Retailing vid Handelshögskolan.

  • Ladda varumärket med mer än likes

    Jagar du antal ”tummar upp”, räknar följare och satsar hårt på annonsering?
    Då är det dags att utöka din organisations kommunikationsstrategi, så att du inte går rakt in i en förlustaffär. Det menar IMCGs strategiska kommunikationschef Anna-Karin Dahlin.

  • Kedjan där tillit är hårdvaluta

    I en värld där vi säger till barn att inte lita på någon på nätet, uppmanas vi samtidigt till att lita på affärspartners i digitala transaktioner. Tekniken blockchain har fokus på transparens och tillit.